Google is momenteel de grootste zoekmachine ter wereld, en groeit exponentieel met de dag. We kunnen zeggen dat het een belangrijk deel van ons leven is geworden, we komen naar Google voor veel dingen en voor veel momenten op een dag. Het geeft ons informatie over veel dingen die we echt willen in ons leven. Heb je je ooit afgevraagd hoe Google in staat is om de meest geschikte en authentieke informatie te tonen van een enorme hoeveelheid websites?
Niemand kan alles onthullen over Google Algoritmes , maar we kunnen wel een beetje voorspellen en onze website optimaliseren met de richtlijnen van Google in gedachten.
In 2004 hebben veel SEO Experts opgemerkt dat Google hun website de eerste maanden niet rankt, zelfs als ze hun best doen op het gebied van SEO, maar de inspanningen die ze doen voor een snelle zoekindex van de website zijn waardeloos.
Met dezelfde hoeveelheid inspanning en op hetzelfde moment, en alleen met Google. Andere zoekmachines zoals Bing en Yahoo tonen de website in SERP volgens de verwachtingen. Dit concept werd geïntroduceerd als Google Sandbox door de deskundigen.
De logica hierachter is dat een pasgeboren website de eerste paar maanden niet goed geïndexeerd zal worden. Experts zeiden dat dit gebeurt omdat Google een nieuw algoritme heeft geïntroduceerd voor het geven van meer geschikte informatie aan de gebruiker en dit is als een filter voor een nieuwe website, die niet goed wordt weergegeven in de zoekresultaten en het concept wordt Google Sandbox genoemd.
We kunnen psychologisch zeggen en aannemen dat er een ¨virtuele wachtruimte¨ is voor nieuwe websites in Google en nieuwe websites zullen daar de eerste paar maanden in de rij staan tot ze goed worden weergegeven in de zoekresultaten. Volgens de experts, kan de periode variëren van 2 maanden tot 8 maanden.
Hoe weet ik of mijn website nog in Google Sandbox zit: Identificatie is vrij eenvoudig. Als je website niet goed is geïndexeerd voor long-tail zoekwoorden en lage concurrentie zoekwoorden, kan je website in de Sandbox staan.
Wat zeggen de experts over Sandbox?
Rand Fishkin, eigenaar van SEOMoz bevestigde ook dat de eerste paar maanden hun website niet goed rankte, zelfs met de best mogelijke inhoud erop. Dat was het gevolg van het sandbox concept. Hij vertelde dat zijn website na 8 maanden goed scoort, en dat hij ontsnapt is aan de proefperiode of sandbox waarin Google een nieuwe website niet als geautoriseerd beschouwt.
Ook, Matt Cutts (Amerikaanse Software Engineer, voorheen Hoofd van WebSpam bij Google) zei dat, als uw website nieuw is dan kan het niet zo snel goed rangschikken als oudere websites. Maar geen zorgen, het zal zeker ranken na enkele maanden.
Hoe kom je zo snel mogelijk uit Google Sandbox?
Een paar SEO tips.
1. Kies lange staart en lage concurrentie zoekwoord
Omdat je een nieuwe website hebt, probeer dan te scoren op lage concurrentie en long-tail zoekwoorden in plaats van te proberen te scoren op hoge concurrentie en short-tail zoekwoorden. U zult in staat zijn om ze snel te rangschikken, en het zal uw website helpen om uit de zandbak te komen.
2. Focus op branding
Focus op branding zoveel mogelijk, focus op het maken van uw website het beste merk. Om dit te doen, moet u uw merknaam overal op het internet gebruiken, of het nu social media is of een andere website.
3. Gebruik sociale media
Social media is trouwens altijd al een belangrijke factor geweest, maar sinds je een nieuwe website hebt, neemt het belang ervan nog meer toe. Maak een pagina met uw merknaam op Facebook, probeer meer mensen toe te voegen, en deel informatie op de pagina. Je moet je ook richten op sociale media zoals Pinterest, Linked In, Instagram, en meer.
4. Autoriteit opbouwen
U kunt de autoriteit van uw website in de ogen van Google te verhogen, voor deze regelmatig bijwerken en uw inhoud toe te voegen aan uw website. Probeer altijd actief te zijn als uw merk op het internet. U kunt ook uw eigen autoriteit en backlinks creëren door gastartikelen te plaatsen op andere websites die vergelijkbaar zijn met uw domein.
5. Gebruik interne links
Intern linken is ook een belangrijk onderdeel, je moet het ook volgen, link je soortgelijke pagina’s aan elkaar. Zodat de zoekmachine en de gebruiker ook het gemak hebben om door uw website te navigeren.
Je kunt je ook laten inspireren door internal linking van GeeksforGeeks.
6. Wees niet te agressief
Wees niet te gehaast, geef de zoekmachine bot wat tijd om je website te analyseren. Blijf in de tussentijd je werk doen, na verloop van tijd zul je zeker het verwachte resultaat krijgen.
Google is momenteel de grootste zoekmachine ter wereld, en groeit exponentieel met de dag. We kunnen zeggen dat het een belangrijk deel van ons leven is geworden, we komen naar Google voor veel dingen en voor veel momenten op een dag. Het geeft ons informatie over veel dingen die we echt willen in ons leven. Heb je je ooit afgevraagd hoe Google in staat is om de meest geschikte en authentieke informatie te tonen van een enorme hoeveelheid websites? Jullie hebben het je afgevraagd en gevonden omdat jullie van informatica zijn. Uiteraard, Hij doet met zijn algoritmen en het verstrekken van de beste en meest authentieke informatie aan de gebruiker.
Niemand kan zeggen over Google Algoritmes met authenticiteit, kunnen we allemaal voorspellen en kan onze website te optimaliseren volgens Google.
In 2004 hebben veel SEO Experts opgemerkt dat Google hun website de eerste maanden niet rankt, zelfs als ze hun best doen op het gebied van SEO, maar de inspanningen die ze doen voor een snelle zoekindex van de website zijn waardeloos.
Met dezelfde hoeveelheid inspanning en op hetzelfde moment, Hij merkte op dat dit alleen gebeurt met Google. Andere zoekmachines zoals Bing en Yahoo tonen de website in SERP volgens de verwachtingen. Dit concept werd geïntroduceerd als Google Sandbox door de deskundigen.
De logica hierachter is dat een pasgeboren website de eerste paar maanden niet goed geïndexeerd zal worden. Experts zeiden dat dit gebeurt omdat Google een nieuw algoritme heeft geïntroduceerd voor het geven van meer geschikte informatie aan de gebruiker en dit is als een filter voor een nieuwe website, die niet goed wordt weergegeven in de zoekresultaten en het concept wordt Google Sandbox genoemd.
We kunnen psychologisch zeggen en aannemen dat er een doos is voor nieuwe websites in Google en nieuwe websites zullen in die doos zitten voor de eerste paar maanden en in deze periode zullen ze niet goed worden weergegeven in de zoekresultaten. Volgens de experts, kan de periode variëren van 2 maanden tot 8 maanden.
Identificeer dat uw website in Google Sandbox: Identificatie is vrij eenvoudig als de website niet goed is geïndexeerd voor long-tail zoekwoorden en lage concurrentie zoekwoorden ook. Dan kan uw website in Sandbox zijn.
Wat zeggen de experts over Sandbox?
Rand Fishkin, eigenaar van SEOMoz bevestigde ook dat voor de eerste paar maanden hun website was niet goed ranking, zelfs hij zet de best mogelijke inhoud op. Dat was het gevolg van het sandbox concept. Hij vertelde op 4 november 2005 dat zijn website nu na 8 maanden goed scoort, en dat hij ontsnapt is aan de proefperiode of sandbox waarin Google een nieuwe website niet als geautoriseerd beschouwt.
Ook, Matt Cutts (Amerikaanse Software Engineer, voorheen Hoofd van WebSpam bij Google) zei dat, als uw website is nieuw dan kan het niet zo goed rangschikken als oude zijn ranking. Maar hij zei geen zorgen te maken over het, zal het zeker rang na enkele maanden.
Hoe zich te ontdoen van Google Sandbox?
Hier zullen we delen paar beste SEO tips om zich te ontdoen van het.
1. Kies longtail en lage concurrentie zoekwoord
Omdat je een nieuwe website hebt, probeer eerst te scoren op lage concurrentie en long-tail zoekwoorden in plaats van te proberen te scoren op hoge concurrentie en short-tail zoekwoorden. Je zult sneller ranken, en het zal je website helpen om eerder uit de zandbak te komen.
2. Focus op branding
Focus op branding: je merknaam en logo overal op het internet gebruiken, of het nu social media is of een andere website. Zorg voor een volledig ingevuld bedrijfsprofiel op Google Mijn Bedrijf en zet daar ook een post op.
3. Gebruik sociale media
Social media is trouwens altijd al een belangrijke factor geweest, maar nu je een nieuwe website hebt, neemt het belang ervan nog meer toe. Maak een pagina met je merknaam op Facebook, probeer meer mensen toe te voegen, en deel informatie op de pagina. Je kunt je ook richten op sociale media zoals Pinterest, Linked In, Instagram.
4. Autoriteit opbouwen
U kunt de autoriteit van uw website in de ogen van Google te verhogen, voor deze regelmatig bijwerken en uw inhoud toe te voegen aan uw website. Probeer altijd actief te zijn als uw merk op het internet. U kunt ook uw eigen autoriteit en backlinks creëren door gastartikelen te plaatsen op andere websites die vergelijkbaar zijn met uw domein.
5. Gebruik interne links
Intern linken is ook een belangrijk onderdeel, je moet het ook volgen, link je soortgelijke pagina’s aan elkaar. Zodat de zoekmachine en de gebruiker ook het gemak hebben om door uw website te navigeren.
Je kunt je ook laten inspireren door internal linking van GeeksforGeeks.
6. Wees niet te agressief
Wees niet te gehaast, geef de zoekmachine bot wat tijd om je website te analyseren. Blijf in de tussentijd je werk doen, na verloop van tijd zul je zeker het verwachte resultaat krijgen.
Tot slot, geduld is ook hier de oplossing voor je problemen, gewoon wachten en blijven inspannen voor de ranking van je website. U zult zeker worden geïndexeerd in SERP na het werken met geduld voor enkele maanden.
Tot slot, geduld is de oplossing voor al je problemen, gewoon wachten en blijven werken voor de ranking van je website. Je zult zeker worden geïndexeerd in SERP en je inspanningen worden na enkele maanden geduld beloond.