Google kondigt grote veranderingen aan deze maand. Zonder het al te technisch te maken:
Wat is er aan de hand?
Veel websites zullen op 21 april een zacht tikje of misschien zelfs wel een flinke dreun krijgen op het gebied van SEO.
SEO gaat namelijk niet alleen over je zoekwoorden en goede inhoud, deze SEO-update gaat ook over de gebruiksvriendelijkheid van je website. Google is voortdurend in beweging en de updates in hun algoritme zorgen ervoor dat alleen de beste en meest gezaghebbende websites per zoekterm verschijnen op de eerste paar pagina’s. Deze update gaat over de gebruiksvriendelijkheid van je website op mobiele apparaten.
De grootste updates uit het verleden van Google staan bekend als Panda & Pinguin. De Panda update werd uitgebracht in 2011 met als doel hoogwaardige sites boven sites van lagere kwaliteit te tonen. Pinguin ging in drie fasen (2012-2013). Ongeveer 3,5 miljard zoekopdrachten verwerkt Google, elke dag. Het nieuwe algoritme van Google op 21 april zal nog meer invloed hebben dan beide vorige updates.
Het nieuwe algoritme gaat mobiel-vriendelijke websites belonen. Mobiel-vriendelijke sites komen nu hoger in Google en zijn meer zichtbaar dan websites die niet mobiel-vriendelijk zijn. Voor iedereen die aandacht besteedt aan Google, zal dit niet als een verrassing komen. Vorig jaar heeft Google al wijzigingen aangebracht in hun mobiele algoritme door mobiele sites als zodanig te kenmerken in de metadata.
Ben je overtuigd van het nut van Restylen naar responsive?
Vraag snel een offerte aan, dan is het misschien 21 april al klaar!