SEO: een holistische aanpak
Geen zweefterm maar het dekt gewoon precies hoe wij denken over SEO: Voor een gebruiksvriendelijke en goed vindbare website met een goede gebruikerservaring.
Donts:
Snelle trucjes
Backlinks kopen
Met bureau’s in zee gaan waar je nog nooit van had gehoord: na een “koude acquisitie” en beloftes die te mooi zijn om waar te zijn.
NIEMAND kan jou “zomaar” bovenaan in Google krijgen.
Do:
Zorg voor
Technische optimalisatie
Goede gebruikerservaring
Goede content
Veiligheid van je website
Snelheid van je website
Online aanwezigheid
Technische optimalisatie
Gebruikerservaring
Kijk door de ogen van je bezoeker. Probeer de “klantroute” zelf eens te lopen.
Content
Doe een zoekwoordonderzoek en zorg voor goede content. Niet zozeer gemaakt om goed te ranken, maar gemaakt om écht waardevol te zijn voor de lezer, de zoeker, degene die op jouw website deze informatie hoopte te vinden. Geef hem liefst nog een beetje meer. Geen 300 woorden maar 1000. Niet 2 gelikte plaatjes maar een prachtige unieke infographic erbij? Relevant zijn. Daar gaat het om.
Is een webpagina van een collega veel uitgebreider over dit trefwoord?
Dan staat die collega (als de rest ook op orde is) vaak hoger in Google dan jij. Dat vind je misschien niet leuk om te horen maar bekijk het eens anders: Als je zelf iets zoekt hoop je toch ook dat de pagina met de meest relevante informatie bovenaan staat? Zodat jij een fijne zoekervaring hebt? Dus! Werk aan de winkel. Net als voor andere zaken geldt: Wil je meer opvallen dan je collega? Dan moet je harder en/of slimmer je best doen!
Veiligheid
Heel kort: SSL
Dat regelen wij wel voor je.
Snelheid
Dat regelen wij wel voor je. Zolang je naar ons luistert waar het om afbeeldingen en video gaat komt het helemaal goed.
Online zijn!
Koppel je Social Media, Google mijn bedrijf, Apple Maps etc. Post eens op Linkedin. We geven je graag een maatwerk advies dat bij jou, je website én je publiek past.