SEO : Denk aan de lange termijn

door | SEO

SEO: een holistische aanpak

Geen zweefterm maar het dekt gewoon precies hoe wij denken over SEO: Voor een gebruiksvriendelijke en goed vindbare website met een goede gebruikerservaring.

Donts:

Snelle trucjes
Backlinks kopen
Met bureau's in zee gaan waar je nog nooit van had gehoord: na een "koude acquisitie" en beloftes die te mooi zijn om waar te zijn.
NIEMAND kan jou "zomaar" bovenaan in Google krijgen.

Do:

Zorg voor
Technische optimalisatie
Goede gebruikerservaring
Goede content
Veiligheid van je website
Snelheid van je website
Online aanwezigheid
Technische optimalisatie

Gebruikerservaring
Kijk door de ogen van je bezoeker. Probeer de "klantroute" zelf eens te lopen.

Content
Doe een zoekwoordonderzoek en zorg voor goede content. Niet zozeer gemaakt om goed te ranken, maar gemaakt om écht waardevol te zijn voor de lezer, de zoeker, degene die op jouw website deze informatie hoopte te vinden. Geef hem liefst nog een beetje meer. Geen 300 woorden maar 1000. Niet 2 gelikte plaatjes maar een prachtige unieke infographic erbij? Relevant zijn. Daar gaat het om.

Is een webpagina van een collega veel uitgebreider over dit trefwoord?
Dan staat die collega (als de rest ook op orde is) vaak hoger in Google dan jij. Dat vind je misschien niet leuk om te horen maar bekijk het eens anders: Als je zelf iets zoekt hoop je toch ook dat de pagina met de meest relevante informatie bovenaan staat? Zodat jij een fijne zoekervaring hebt? Dus! Werk aan de winkel. Net als voor andere zaken geldt: Wil je meer opvallen dan je collega? Dan moet je harder en/of slimmer je best doen!

Veiligheid
Heel kort: SSL
Dat regelen wij wel voor je.

Snelheid
Dat regelen wij wel voor je. Zolang je naar ons luistert waar het om afbeeldingen en video gaat komt het helemaal goed.

Online zijn!
Koppel je Social Media, Google mijn bedrijf, Apple Maps etc. Post eens op Linkedin. We geven je graag een maatwerk advies dat bij jou, je website én je publiek past.

Checklist live zetten

Voor al onze Members: of je nu zelf je site maakt of dat wij het (deels) voor je doen: er zijn heel wat puntjes die je beter even naloopt. Onze checklist is continue in beweging en een heel fijn hulpmiddel om meteen goed van start te gaan met je nieuwe /vernieuwde Website!

You are unauthorized to view this page.

Waarom je beter geen Weebly Wix Webs of Jimdo kiest

Been there! Done That... Eerlijk is eerlijk: ik ben ook ooit begonnen met zoiets... Wix. De vroegere HTML sites die ik heb gemaakt tel ik even niet mee. Dat was namelijk in de vorige eeuw. Ben je destijds net als ik in de valkuil van de DIY pakketjes getrapt, niets om...

Voorkeurdomein instellen in Google Search Console

Een voorkeursdomein opgeven: Open de homepage van Search Console en klik op de gewenste site. Klik op het tandwielpictogram  en klik op Site-instellingen. Selecteer de gewenste optie in het gedeelte Voorkeursdomein. Zie je de optie niet? Open dan de oude versie van...

Over naar SSL – Google Search Console en Analytics aanpassen

Uitleg voor het instellen van Google producten na de overstap SSL. SoCherish pakket? Dan regelen wij dit voor je.

SEO – overgangswoorden

Google herkent overgangswoorden. Doe er je voordeel mee. Schrijf zoals je zelf graag een goed artikel zou lezen. En verwerk er ook overgangswoorden in: A aan de andere kant aan de ene kant aangenomen dat aangezien al met al alleen als als (gevolg (van)) als laatste...

Dropbox

Wissel eenvoudig bestanden (foto’s, documenten, muziek) uit tussen verschillende gebruikers en apparaten.

Persoonsgegevens laten inzien of verwijderen (AVG)

Uiteraard is het niet nodig als je website geen reacties, bestellingen en/of contactformulieren heeft. Simpel gezegd: kan iemand nergens op jouw site zijn/haar mailadres invullen dan kan je website ook geen gegevens opslaan of koppelen. 

Google Analytics & AVG

Google Analytics en de AVG. Voldoe je aan de beschreven voorwaarden, dan mag je gebruik maken van Google Analytics zonder dat je toestemming hoeft te vragen aan je bezoekers. Check je instellingen even.

Automatisch antwoord instellen voor je E-mail (Out of Office)

Hoe werkt de  “Out of Office” : een automatisch antwoord instellen voor je E-mail?

Mailinglist en de AVG

Gebruik je een mailinglist?  Zorg dan dat je een heel duidelijke optin gebruikt die aan alle voorwaarden voldoet. Wij gebruiken MailChimp.

Fanny Veldmeijer-van Doorn

Fanny Veldmeijer-van Doorn

❥ Divi lover - WordPressCoach

Olde en nieuwe Waskupen zijn van harte welkom!

De actie einigt um 11 minute eûver twee op 1 april!

You have Successfully Subscribed!