SEO : Denk aan de lange termijn

door | SEO

SEO: een holistische aanpak

Geen zweefterm maar het dekt gewoon precies hoe wij denken over SEO: Voor een gebruiksvriendelijke en goed vindbare website met een goede gebruikerservaring.

Donts:

Snelle trucjes
Backlinks kopen
Met bureau’s in zee gaan waar je nog nooit van had gehoord: na een “koude acquisitie” en beloftes die te mooi zijn om waar te zijn.
NIEMAND kan jou “zomaar” bovenaan in Google krijgen.

Do:

Zorg voor
Technische optimalisatie
Goede gebruikerservaring
Goede content
Veiligheid van je website
Snelheid van je website
Online aanwezigheid
Technische optimalisatie

Gebruikerservaring
Kijk door de ogen van je bezoeker. Probeer de “klantroute” zelf eens te lopen.

Content
Doe een zoekwoordonderzoek en zorg voor goede content. Niet zozeer gemaakt om goed te ranken, maar gemaakt om écht waardevol te zijn voor de lezer, de zoeker, degene die op jouw website deze informatie hoopte te vinden. Geef hem liefst nog een beetje meer. Geen 300 woorden maar 1000. Niet 2 gelikte plaatjes maar een prachtige unieke infographic erbij? Relevant zijn. Daar gaat het om.

Is een webpagina van een collega veel uitgebreider over dit trefwoord?
Dan staat die collega (als de rest ook op orde is) vaak hoger in Google dan jij. Dat vind je misschien niet leuk om te horen maar bekijk het eens anders: Als je zelf iets zoekt hoop je toch ook dat de pagina met de meest relevante informatie bovenaan staat? Zodat jij een fijne zoekervaring hebt? Dus! Werk aan de winkel. Net als voor andere zaken geldt: Wil je meer opvallen dan je collega? Dan moet je harder en/of slimmer je best doen!

Veiligheid
Heel kort: SSL
Dat regelen wij wel voor je.

Snelheid
Dat regelen wij wel voor je. Zolang je naar ons luistert waar het om afbeeldingen en video gaat komt het helemaal goed.

Online zijn!
Koppel je Social Media, Google mijn bedrijf, Apple Maps etc. Post eens op Linkedin. We geven je graag een maatwerk advies dat bij jou, je website én je publiek past.

Voorkeurdomein instellen in Google Search Console

Een voorkeursdomein opgeven: Open de homepage van Search Console en klik op de gewenste site. Klik op het tandwielpictogram  en klik op Site-instellingen. Selecteer de gewenste optie in het gedeelte Voorkeursdomein. Zie je de optie niet? Open dan de oude versie van...

Over naar SSL – Google Search Console en Analytics aanpassen

When you move your site to ssl, you have to adjust your settings in Google Analytics and Google Webmaster Tools/Search Console accordingly. It’s not much work, but it’s important you fix it. In short, you need to set your primary domain in both Webmaster Tools as in...

SEO – overgangswoorden

Een inleiding, eventueel in een ander lettertype. Ik zie ze veel, die beginnen ongeveer zo: Of je nu een webdesigner bent of een tekstschrijver, je klanten willen graag goed gevonden worden in Google. Aangezien je wilt dat je klant tevreden is met zijn...

Dropbox

Wissel eenvoudig bestanden (foto’s, documenten, muziek) uit tussen verschillende gebruikers en apparaten.

Persoonsgegevens laten inzien of verwijderen (AVG)

Uiteraard is het niet nodig als je website geen reacties, bestellingen en/of contactformulieren heeft. Simpel gezegd: kan iemand nergens op jouw site zijn/haar mailadres invullen dan kan je website ook geen gegevens opslaan of koppelen. 

Google Analytics & AVG

Google Analytics en de AVG. Voldoe je aan de beschreven voorwaarden, dan mag je gebruik maken van Google Analytics zonder dat je toestemming hoeft te vragen aan je bezoekers. Check je instellingen even.

Automatisch antwoord instellen voor je E-mail (Out of Office)

Hoe werkt de  “Out of Office” : een automatisch antwoord instellen voor je E-mail?

Mailinglist en de AVG

Gebruik je een mailinglist?  Zorg dan dat je een heel duidelijke optin gebruikt die aan alle voorwaarden voldoet. Wij gebruiken MailChimp.

Re-Optin | Wel of niet opnieuw laten inschrijven voor je mailinglist?

Ik stuur geen Re-optins. Onze mailinglist wordt alleen gebruikt voor informatie aan klanten en/of aan lezers en verstrekt informatie waar men zelf om heeft gevraagd, of die nodig is bij de diensten die we verlenen. De lijst wordt niet gebruikt voor reclame.

Privacyverklaring en de AVG

De AVG heeft voor iedereen consequenties. Vooral als je een website hebt en hierop persoonsgegevens verzamelt. Een simpel contactformulier bijvoorbeeld.

Fanny Veldmeijer-van Doorn

Fanny Veldmeijer-van Doorn

❥ Divi lover - WordPressCoach