Woocommerce Product toevoegen

door

Product toevoegen

Klik op Product toevoegen in de linkerkant van het menu. Als het goed is, herken je deze opbouw ook. Het is bijna alsof je een nieuwe pagina of een nieuw bericht aan het maken bent! Dit is een groot voordeel van WordPress: de herkenbare opbouw van de back-end.

Titel

Het veld om de titel in te vullen bevindt zich bovenaan de pagina. Denk goed na over de titels van je producten en wees consequent. Noem je het ene product ‘Mooie jaarkalender 2015’ en het andere product ‘Kalender 2015’, dan ben je niet goed bezig. Denk ook na over de SEO van je webwinkel en bepaal aan de hand daarvan een goede, korte, passende titel.

(Lange) beschrijving

Het grote veld waar je normaal alle tekst invult, kun je beter onthouden als de lange beschrijving. Er is namelijk nóg een veld waar je tekst kunt invullen, onderaan de pagina. Dat is de korte beschrijving, welke direct onder de titel van je product zichtbaar zal zijn. De lange beschrijving is zichtbaar onder de tab ‘Beschrijving’. Kijk maar eens op je productpagina.

Productgegevens

Dit is één van de belangrijkste opties van je productpagina. Hier vul je alle productgegevens in, zoals de prijs, de grootte, de kleuren, het SKU nummer en nog veel en veel meer. Wil je een aanbieding plaatsen, dan doe je dat via dit blok. Wil je de voorraad van een product aanpassen, dan doe je dat via dit blok. Kijk gerust even rond, wellicht herken je al een aantal dingen. Ik ga er hier verder niet op in, maar later in de handleiding kun je veel lezen over de verschillende mogelijkheden die het productgegevens blok biedt. Je kunt bijvoorbeeld downloadbare producten maken, of producten met een drop-down menu zodat je een maat of kleur kunt kiezen.

Korte productomschrijving

Bij de korte productomschrijving kun je een korte omschrijving van je product invullen. Houd het kort, vermeld je zoekwoord in de tekst en schrijf netjes. Deze tekst komt naast de foto, bij de prijs. De lange omschrijving staat daar weer onder.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Categorieën en tags

Je kunt met categorieën en tags alle kanten op. Het is een uitgebreid onderwerp en het is verstandig om hier wat tijd en aandacht in te steken voordat je begint.
In de afbeelding hierboven zijn de tags als labels afgebeeld.

Extra velden

Extra velden worden maar weinig gebruikt.

Uitgelichte afbeelding & Productgalerij

Upload een duidelijke, grote afbeelding naar je uitgelichte afbeelding veld. WordPress zal de afbeelding automatisch verkleinen, zodat het bestand niet de groot is en de laadtijd van je website niet nadelig beïnvloed. Als bezoekers op de afbeelding klikken, zullen ze de grote variant te zien krijgen. Bij Productgalerij kun je meer foto’s van je product uploaden.

Attributen: Hierop kun je filiteren.

Hier kun je bv 50 ml | 100 ml | etc kwijt

Ook kleur is een typisch attribuut:  groen | blauw | zwart |

Of maat S | M | L | XL

 

TTL Time to live

Verklaring technische termen voor de liefhebber Elk DNS-record heeft een TTL. TTL staat voor Time To Live. Heel simpel gezegd betekent dit hoe lang een DNS-record onthouden moet worden. Je kunt de TTL aanpassen met deze handleiding. DNS is het systeem dat domeinnamen...

Server upgrade mei 2019

Zoals aangekondigd in de mailing aan alle klanten van SoPressed wordt je cPanel hosting account op 21 mei 2019 overgezet naar een andere, nieuwere server. Dit betekent dat je toegang krijgt tot de nieuwste mogelijkheden en je website nog wat sneller zal worden. NVMe,...

Checklist live zetten

Voor al onze Members: of je nu zelf je site maakt of dat wij het (deels) voor je doen: er zijn heel wat puntjes die je beter even naloopt. Onze checklist is continue in beweging en een heel fijn hulpmiddel om meteen goed van start te gaan met je nieuwe /vernieuwde Website!

You are unauthorized to view this page.

Waarom je beter geen Weebly Wix Webs of Jimdo kiest

Been there! Done That... Eerlijk is eerlijk: ik ben ook ooit begonnen met zoiets... Wix. De vroegere HTML sites die ik heb gemaakt tel ik even niet mee. Dat was namelijk in de vorige eeuw. Ben je destijds net als ik in de valkuil van de DIY pakketjes getrapt, niets om...

Voorkeurdomein instellen in Google Search Console

Een voorkeursdomein opgeven: Open de homepage van Search Console en klik op de gewenste site. Klik op het tandwielpictogram  en klik op Site-instellingen. Selecteer de gewenste optie in het gedeelte Voorkeursdomein. Zie je de optie niet? Open dan de oude versie van...

Over naar SSL – Google Search Console en Analytics aanpassen

Uitleg voor het instellen van Google producten na de overstap SSL. SoCherish pakket? Dan regelen wij dit voor je.

SEO – overgangswoorden

Google herkent overgangswoorden. Doe er je voordeel mee. Schrijf zoals je zelf graag een goed artikel zou lezen. En verwerk er ook overgangswoorden in: A aan de andere kant aan de ene kant aangenomen dat aangezien al met al alleen als als (gevolg (van)) als laatste...

Dropbox

Wissel eenvoudig bestanden (foto’s, documenten, muziek) uit tussen verschillende gebruikers en apparaten.

Persoonsgegevens laten inzien of verwijderen (AVG)

Uiteraard is het niet nodig als je website geen reacties, bestellingen en/of contactformulieren heeft. Simpel gezegd: kan iemand nergens op jouw site zijn/haar mailadres invullen dan kan je website ook geen gegevens opslaan of koppelen. 

Google Analytics & AVG

Google Analytics en de AVG. Voldoe je aan de beschreven voorwaarden, dan mag je gebruik maken van Google Analytics zonder dat je toestemming hoeft te vragen aan je bezoekers. Check je instellingen even.

Fanny Veldmeijer-van Doorn

Fanny Veldmeijer-van Doorn

❥ Divi lover - WordPressCoach