Woocommerce Product toevoegen

door | Handleidingen

Product toevoegen

Klik op Product toevoegen in de linkerkant van het menu. Als het goed is, herken je deze opbouw ook. Het is bijna alsof je een nieuwe pagina of een nieuw bericht aan het maken bent! Dit is een groot voordeel van WordPress: de herkenbare opbouw van de back-end.

Titel

Het veld om de titel in te vullen bevindt zich bovenaan de pagina. Denk goed na over de titels van je producten en wees consequent. Noem je het ene product ‘Mooie jaarkalender 2015’ en het andere product ‘Kalender 2015’, dan ben je niet goed bezig. Denk ook na over de SEO van je webwinkel en bepaal aan de hand daarvan een goede, korte, passende titel.

(Lange) beschrijving

Het grote veld waar je normaal alle tekst invult, kun je beter onthouden als de lange beschrijving. Er is namelijk nóg een veld waar je tekst kunt invullen, onderaan de pagina. Dat is de korte beschrijving, welke direct onder de titel van je product zichtbaar zal zijn. De lange beschrijving is zichtbaar onder de tab ‘Beschrijving’. Kijk maar eens op je productpagina.

Productgegevens

Dit is één van de belangrijkste opties van je productpagina. Hier vul je alle productgegevens in, zoals de prijs, de grootte, de kleuren, het SKU nummer en nog veel en veel meer. Wil je een aanbieding plaatsen, dan doe je dat via dit blok. Wil je de voorraad van een product aanpassen, dan doe je dat via dit blok. Kijk gerust even rond, wellicht herken je al een aantal dingen. Ik ga er hier verder niet op in, maar later in de handleiding kun je veel lezen over de verschillende mogelijkheden die het productgegevens blok biedt. Je kunt bijvoorbeeld downloadbare producten maken, of producten met een drop-down menu zodat je een maat of kleur kunt kiezen.

Korte productomschrijving

Bij de korte productomschrijving kun je een korte omschrijving van je product invullen. Houd het kort, vermeld je zoekwoord in de tekst en schrijf netjes. Deze tekst komt naast de foto, bij de prijs. De lange omschrijving staat daar weer onder.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Categorieën en tags

Je kunt met categorieën en tags alle kanten op. Het is een uitgebreid onderwerp en het is verstandig om hier wat tijd en aandacht in te steken voordat je begint.
In de afbeelding hierboven zijn de tags als labels afgebeeld.

Extra velden

Extra velden worden maar weinig gebruikt.

Uitgelichte afbeelding & Productgalerij

Upload een duidelijke, grote afbeelding naar je uitgelichte afbeelding veld. WordPress zal de afbeelding automatisch verkleinen, zodat het bestand niet de groot is en de laadtijd van je website niet nadelig beïnvloed. Als bezoekers op de afbeelding klikken, zullen ze de grote variant te zien krijgen. Bij Productgalerij kun je meer foto’s van je product uploaden.

Attributen: Hierop kun je filiteren.

Hier kun je bv 50 ml | 100 ml | etc kwijt

Ook kleur is een typisch attribuut:  groen | blauw | zwart |

Of maat S | M | L | XL

 

Voorkeurdomein instellen in Google Search Console

Een voorkeursdomein opgeven: Open de homepage van Search Console en klik op de gewenste site. Klik op het tandwielpictogram  en klik op Site-instellingen. Selecteer de gewenste optie in het gedeelte Voorkeursdomein. Zie je de optie niet? Open dan de oude versie van...

Over naar SSL – Google Search Console en Analytics aanpassen

When you move your site to ssl, you have to adjust your settings in Google Analytics and Google Webmaster Tools/Search Console accordingly. It’s not much work, but it’s important you fix it. In short, you need to set your primary domain in both Webmaster Tools as in...

SEO – overgangswoorden

Een inleiding, eventueel in een ander lettertype. Ik zie ze veel, die beginnen ongeveer zo: Of je nu een webdesigner bent of een tekstschrijver, je klanten willen graag goed gevonden worden in Google. Aangezien je wilt dat je klant tevreden is met zijn...

Dropbox

Wissel eenvoudig bestanden (foto’s, documenten, muziek) uit tussen verschillende gebruikers en apparaten.

Persoonsgegevens laten inzien of verwijderen (AVG)

Uiteraard is het niet nodig als je website geen reacties, bestellingen en/of contactformulieren heeft. Simpel gezegd: kan iemand nergens op jouw site zijn/haar mailadres invullen dan kan je website ook geen gegevens opslaan of koppelen. 

Google Analytics & AVG

Google Analytics en de AVG. Voldoe je aan de beschreven voorwaarden, dan mag je gebruik maken van Google Analytics zonder dat je toestemming hoeft te vragen aan je bezoekers. Check je instellingen even.

Automatisch antwoord instellen voor je E-mail (Out of Office)

Hoe werkt de  “Out of Office” : een automatisch antwoord instellen voor je E-mail?

Mailinglist en de AVG

Gebruik je een mailinglist?  Zorg dan dat je een heel duidelijke optin gebruikt die aan alle voorwaarden voldoet. Wij gebruiken MailChimp.

Re-Optin | Wel of niet opnieuw laten inschrijven voor je mailinglist?

Ik stuur geen Re-optins. Onze mailinglist wordt alleen gebruikt voor informatie aan klanten en/of aan lezers en verstrekt informatie waar men zelf om heeft gevraagd, of die nodig is bij de diensten die we verlenen. De lijst wordt niet gebruikt voor reclame.

Privacyverklaring en de AVG

De AVG heeft voor iedereen consequenties. Vooral als je een website hebt en hierop persoonsgegevens verzamelt. Een simpel contactformulier bijvoorbeeld.

Fanny Veldmeijer-van Doorn

Fanny Veldmeijer-van Doorn

❥ Divi lover - WordPressCoach