SEO – pas op voor een tegenovergesteld effect bij vreemde bureaus

door | Blog, SEO

Pas op dat je niet op de verkeerde websites wordt gelinkt

Telefoontje of mail gehad van een SEO goeroe?

  • Iemand die jou snel hoog in Google krijgt?
  • Met een toverstafje en tegen betaling?

Niet dat bureau in de buurt dat je zelf zorgvuldig hebt geselecteerd, of op aanbeveling van anderen.
Zomaar een mooi praatje, van een vlot persoon die het goed leek te weten.
Je bent vast niet de enige, want we zagen onlangs weer eens een schoolvoorbeeld van een heel grauw “blog” dat overduidelijk alleen online staat om backlinkjes op te plaatsen, van willekeurige veelal kleinere ondernemers.
Een linkje naar dat blog plaats ik niet, uit fatsoen, omdat de blog geen echt verkeer verdient, én vooral omdat ik deze figuren graag ver uit de buurt wil houden.
Link kun je wel bij ons opvragen. Geloof me, de tranen springen in je ogen als je deze zogenaamde blogs leest….

Tijd om onze hoog gewaardeerde klanten en volgers nog eens te waarschuwen.
SEO : Dat doen wij zelf. Jij en ik. Met toewijding, aandacht en goede intenties. Geduld en goede content.
Als jij te bieden hebt wat mensen zoeken: Ja, dan krijgt je website bezoekers.

Google vertelt ons:

SEO is een afkorting van ‘search engine optimization’ of ‘search engine optimizer’ (voor het optimaliseren van zoekmachines). Het inhuren van een SEO is een grote stap die uw site kan verbeteren en tijd kan besparen, maar uw site en uw reputatie kunnen ook schade oplopen. Zorg ervoor dat u genoeg onderzoek doet naar zowel de mogelijke voordelen als de schade die een roekeloze SEO aan uw site kan aanbrengen.

Niemand kan de hoogste positie op Google garanderen
Wees voorzichtig als een bedrijf geheimzinnig doet over zijn werkwijze
Meet alle verkeer ook zelf

Hier enkele punten die erop kunnen wijzen dat er een onbetrouwbare SEO in beeld is:
Deze lijst is verre van compleet. Zodra u twijfelt, kunt u maar het beste afgaan op uw gevoel. U kunt een SEO in elk geval met een gerust hart afwijzen om de volgende redenen:

  • De SEO bezit schaduwdomeinen.
  • De SEO plaatst links naar andere klanten op doorway-pagina’s.
  • De SEO verkoopt software waarmee u zoekwoorden in de adresbalk van de browser kunt invoeren.
  • De SEO maakt geen onderscheid tussen zoekresultaten en advertenties op de pagina met zoekresultaten.
  • De SEO garandeert een positie in de zoekresultaten op basis van bizarre, lange zoekwoordcombinaties die u sowieso al een hoge rangschikking zouden opleveren.
  • De SEO werkt met meerdere aliassen of met valse WHOIS-informatie.
  • De SEO genereert internetverkeer via nepzoekmachines, spyware of scumware.
  • De SEO heeft domeinen die uit de index van Google zijn verwijderd of komt zelf niet in de zoekresultaten van Google voor

En als die SEO niet eens met je naar de mogelijkheden heeft gekeken van de vele gratis opties waarmee je bedrijf zichtbaar maakt…
Google Mijn bedrijf & Apple Maps bijvoorbeeld, heel effectief voor lokale ondernemers. Had ik al gezegd dat dit gratis is? Wat voor SEO durf je jezelf dan te noemen…

Mijn allergie is in elk geval weer even lekker wakker geschud. Heb jij ervaring met een twijfelachtige SEO bureau? Staat jouw website op vage sites en ben je bang dat dit je een Google-penalty en/of imagoschade oplevert?
Geef een reactie of nog beter: vul onze enquête in.

Lees het hele artikel met tips en linkjes om meldingen te maken op de website van Google

Enquete – hoe ga jij met SEO om?

Vul je ook ons onderzoek in?

Fanny Veldmeijer-van Doorn

Fanny Veldmeijer-van Doorn

❥ Divi lover - WordPressCoach

Over Fanny